„A test elmondja, amit a szavak képtelenek.”
6 ok amiért nem tudsz lefogyni
„Színezd újra, színezd újra! Az életed, ha megfakulna!”
Segítség! Éhségsztrájkol a gyerek!
Tarts mértéket, fogyassz értéket!
Ne félj a szénhidráttól!
Miért félsz a fogyástól? 2.rész
Rendszeresség szerepe a táplálkozásban
Rendszer kontra idegrendszer 1.rész
Téli vitaminpótlás
Sportolóként létezem, sportolóként étkezem!
Túl sok szemetet esznek a kamaszok
Túl sok szemetet esznek a kamaszok
Segítség! Válogat a gyerekem!
Kiütjük a kifogásokat!
Vedd már észre! Túlsúlyos a gyereked!
Mire éhezel? Mire vágysz?
Miért vagy kövér? – avagy mit üzen a lélek
Fogyj, gyógyulj kutyával!
Szülők, figyeljetek!
Vedd rá a kölyköt, hogy sportoljon!
Senior életmódváltás
Még több titok a gyermekháj mögött
Láss a gyermekháj mögé!
0
0
0
s2sdefault
Miért jó nyáron diétázni?

A nyár remek motiváció a fogyásra, hiszen senki nem szeretne megfulladni attól, hogy behúzva tartja a hasát a strandon. Lekerülnek a vastag, alaposan ápoló és eltakaró ruhák, egyre több bőrfelület villan szabadon. Jó lenne, ha nem kellene miatta feszengeni, nem igaz?

A nyár, a strand, a sok friss zöldség és gyümölcs nem csak motiváció, de egyben remek lehetőség is arra, hogy a lehető legkönnyebben és a legélvezetesebben szabaduljunk meg a súlyfeleslegtől. Lássuk, mi a jó a forró diétában.

Rengeteg a friss zöldség és gyümölcs. Idénytermések, amelyekre jó eséllyel ki vagyunk éhezve az ínséges tél után. Ehhez hozzátartozik az is, hogy a nagy melegben csökken az étvágy. Szívesebben fordulunk a könnyebb ételek felé, jobban kívánjuk a lédús gyümölcsöket, a roppanós zöldségeket. Jobban csúsznak a salátafélék, a soványabb húsok. Ilyenkor könnyebb nemet mondani a pörköltre és a csülökre.

Az egyszerűbb ételekkel együtt járnak az egyszerűbb főzési technikák. Nyáron nem szívesen időzünk a konyhában a tűzhely mellett. Szívesebben dobunk össze egy salátát, amelyhez csak addig kell bekapcsolni a tűzhelyt, míg gyorsan pirítunk rá egy kis húst vagy halat. Vagy éppen egy gyors, sovány habarással készült főzeléket. De a gyümölcssaláta is megvan pillanatok alatt, ha édes desszertre vágynánk.

Minden nyár slágere a grillezés, amely szintén lehet nagyon diéta barát. A soványabb grill húsok, melléjük a friss saláta, grillezett zöldségek kart karba öltve járnak minden diétával.

 

És most jöjjön a forró fekete leves

 

Ami a szépsége, az a nehézsége is a nyári diétának. Ugyan egész nap nincs étvágyad, mert meleg van, de könnyen lehet, hogy estére leszel farkaséhes, mire normalizálódik a hőmérséklet. Ilyenkor pedig, mivel még nyugtatod is magad azzal, hogy egész nap alig ettél, most megérdemelsz valami finomságot, hajlamos lehetsz egyszerre túl sokat enni. Ez több szempontból sem szerencsés. Egyrészt, az este bevitt nagy mennyiségű táplálékot nem lesz ideje megemészteni és feldolgozni a szervezetednek. Este, lefekvés előtt és alvás alatt már korántsem éget a szervezet túl sok kalóriát. A bevitt étel nagy része így feleslegként rakódik le. Nesze neked egész napos koplalás.

Másrészt, az éjszakára megterhelt gyomor nagyban rontja az alvás minőségét. Nem csak súlyfelesleggel, de álmatlan, nyugtalan éjszakákkal is számolhatsz.

 

A túl nagy mennyiségű gyümölcs fogyasztása sem feltétlenül szerencsés. Sok gyümölcsnek kiemelten magas a cukortartalma. Szóval, ne lepődj meg, ha a nyári gyümölcsszezont némi felesleggel zárod. Alkalmanként 10-15 dekagrammnál nem tanácsos több gyümölcsöt elfogyasztani. Ezen kívül ügyleni kell a cukortartalomra. Érdemes a magasabb cukor tartalmú gyümölcsöket, mint a banán, szőlő, dinnyefélék, barackfélék vagy cseresznye reggelre, délelőttre időzíteni. Az alacsonyabb cukor tartalmú gyümölcsöket pedig, mint citrom, bogyós gyümölcsök, savanyúbb alma a nap második felére csoportosítani. Ahogy telik a nap, úgy csökkenjen az elfogyasztott gyümölcsök cukortartalma is.

Függetlenül az egész napos táplálkozástól, estére már ne terheljük meg a gyomrot. A meleg alapjáraton is megterheli, megviseli a szervezetet. Adjunk a gyomornak minél kevesebb munkát este felé. Ilyenkor már csak salátázzunk, fogyasszunk könnyebb húsokat, a zöldségeket pedig lehetőleg nyersen vagy alig párolva együk. A nyers zöldségek és gyümölcsök magas víztartalmuk miatt támogatják a szervezet hidratáltságát.

A folyadékfogyasztás nyáron kiemelten fontos! A sok nyers zöldség és gyümölcs mellett is fogyasszunk citromos vizet, vagy sima vizet legalább 2-2,5 liternyi mennyiségben. Kiemelten ügyeljünk a gyerekek folyadékfogyasztására, ők ugyanis maguktól viszonylag ritkán szomjaznak meg.

 

BMT Tipp: Kóstoljátok meg a kígyóuborkás – lime-os vizet! Egy kancsó vízbe facsarjatok bele egy lime-ot és dobjatok mellé pár karika kígyóuborkát. Meglepően finom és egészséges!