Sportolóként létezem, sportolóként étkezem!
„Színezd újra, színezd újra! Az életed, ha megfakulna!”
Túl sok szemetet esznek a kamaszok
Túl sok szemetet esznek a kamaszok
Segítség! Válogat a gyerekem!
Fogyj, gyógyulj kutyával!
Még több titok a gyermekháj mögött
Miért félsz a fogyástól? 2.rész
Segítség! Éhségsztrájkol a gyerek!
Tarts mértéket, fogyassz értéket!
Ne félj a szénhidráttól!
Kiütjük a kifogásokat!
Téli vitaminpótlás
Miért vagy kövér? – avagy mit üzen a lélek
Vedd már észre! Túlsúlyos a gyereked!
6 ok amiért nem tudsz lefogyni
Rendszer kontra idegrendszer 1.rész
Senior életmódváltás
„A test elmondja, amit a szavak képtelenek.”
Vedd rá a kölyköt, hogy sportoljon!
Láss a gyermekháj mögé!
Rendszeresség szerepe a táplálkozásban
Szülők, figyeljetek!
Mire éhezel? Mire vágysz?
0
0
0
s2sdefault
Üsd ki a kifogásokat!

Akkor lásd, mi mindenre mondasz nemet!

Van, aki szeret sportolni és van aki nem. Van, aki azért mozog rendszeresen, mert szeret mozogni és jobban érzi magát tőle, és van, aki csak és kizárólag azért hajlandó megmozdulni, mert fél, hogy ellenkező esetben nagy lesz a feneke. (Vagy lapos, tök mindegy.) Ez utóbbi típus magát a mozgást nem szereti, de élvezi a következményeit. És persze akadnak olyanok, akik egyszerűen utálnak sportolni. Tőlük a következő kifogásokat szoktam hallani.

1: Utálok izzadni, nem szeretem, ha rám tapad a ruha…

Utálsz izzadni? Oké, megértelek. Nem szereted, ha büdös vagy, ha vörös a fejed és nedves lesz a hajad. Macerás edzés után venni egy gyors zuhanyt, esetleg hajat szárítani vagy újra sminkelni. Nem bírod elviselni, ha az edzőcuccod nedvesen rád tapad. Akkor elárulom, hogy a méregtelenítésnek, a káros anyagok távozásának, a mérgező anyagok lerakódásának megakadályozásának az izzadás az egyik legjobb és leghatékonyabb módja. A verejtékkel rengeteg felesleges és káros anyag távozik, a bőrödnek pedig kifejezetten jót tesz a verejték. Ettől ugyanis természetesen, testápolótól függetlenül lesz a bőröd feszes és puha. Szóval, amikor nemet mondasz az izzadásra, akkor azt modnod:

  • nem akarom, hogy a bőröm feszes és puha legyen
  • nem akarom, hogy távozzanak testemből a felesleges méreganyagok
  • nem akarom, hogy a szervezetem természetes módon megtisztuljon

 

2: Hülyén nézek ki edzés közben

Akkor most szállj le a földre. Hidd el, a világ nem körülötted forog, a világon senkit nem érdekel, hogyan nézel ki edzés közben. Még a legtapasztaltabb sportoló a teremben vagy aerobik órán is volt valaha kezdő. Éppen ezért, senki nem fog minősíteni v agy kinézni. Általános probléma, hogy egy számunkra újdonsült szituációban kényelmetlenül érezzük magunkat, de csak azért, mert a helyzet, a környezet szokatlan. Amint rutinod lesz a teremben vagy a csoportos órán, ezt a feszültséget el fogod engedni. Amint rátalálsz a „kit érdekel” attitűdre, mentálisan, pszichésen és érzelmileg is erősebbé és stabilabbá válsz majd. Szóval, amikor nemet mondasz egy új helyzetre, akkor azt mondod:

  • nem akarok magabiztosabb lenni
  • nem akarok mentálisan erősebb lenni
  • nem akarom elengedni a félelmeimet

 

Ha ennyire zavar, hogy kezdő vagy egy teremben, az első pár alkalommal menj egy barátoddal, vagy kérj meg egy személyi edzőt, hogy mutassa be a gépek használatát.

 

3: Edzés után mindig éhes vagyok, ezért felesleges sportolnom, hogy utána „visszaegyem” az elégetett kalóriákat

Nem elsősorban éhesnek érzed magad, hanem feljogosítva érzed magad az edzés hatására arra, hogy zabálj. Azt hiszed, oké, sportoltam, jár nekem a somlói, pörkölt, hamburger – mindenki helyettesítse be a mondatba a kedvencét.

Nos, edzés hatására a következő történik. A szervezet a glikogén raktárakhoz nyúl, energiát használ fel, zsírt éget, és ezt a felhasznált energiát valóban visszaköveteli. És valóban egy grelin nevű hormont termel, amely az éhségérzetért felelős. De. Mindig csak az edzés intenzitásának, hatékonyságának megfelelő mennyiségű energiát szabad visszapótolni. Például, ha csak sétáltál fél órát, akkor nem jogos a taps, és nem jogos a hamburger vagy sült krumpli sem. Becsüld fel, mennyi energiát használtál el edzés alatt és annak megfelelő mennyiséget pótolj vissza evéssel. Megsúgom, ez egy átlagos edzés esetében nem több egy banánturmixnál, vagy egy szelet teljes kiőrlésű pirítósnál. Szóval, amikor azt mondod, azért nem edzel, mert megéhezel tőle, akkor valójában azt mondod:

  • nem akarok önuralmat gyakorolni
  • nem akarok ésszerűen edzeni és táplálkozni
  • nem akarok erőnlétet és izmot növelni
  • nem akarok lefogyni

Minden másra ott a test és porciókontroll. Egyél egy banánt edzés előtt 20 perccel. Edzés közben fogyassz szénsavmentes ásványvizet vagy vízzel hígított gyümölcslevet. Ez segít egyenletes szinten tartani a vércukrodat, így az nem zuhan a béka feneke alá edzés végére, és nem is leszel annyira éhes. Edzés után pedig 1 órán belül egyél valami könnyűt. Gyümölcsöt, vagy egy kis pirítóst, esetleg fehérjeturmixot. Látod? Ennyi az egész?

 

4:  Az edzés fárasztó…

Tényleg? Nos, egy felmérés szerint, azok az emberek, akik rendszeresen sportolnak, közel 65%-al több energiával rendelkeznek, mint lustább társaik. Ennyivel hatékonyabban és produktívabban végzik a munkájukat, lendületesebbek és kreatívabbak. Ennek puszta fiziológiai okai vannak. A rendszeres testmozgás serkenti a keringést az egész testben, így az agyban is. Endorfint szabadít fel, amelytől jobb lesz az általános közérzet. A rendszeres sportolók nyugodtabban és kipihentebben alszanak és ébrednek, még akkor is, ha másfél órával kevesebbet alszanak azért, hogy reggel vagy este eljussanak edzeni. Szóval, a pillanatnyi fáradtság valós, ám a hosszút távú hatékonysága vitathatatlan. Amikor tehát azt mondod, nem edzel, mert az fárasztó, akkor:

  • azt mondod, nem akarsz jobban aludni
  • azt mondod, nem akarsz hatékonyabban dolgozni
  • azt mondod, nem akarsz kreatívabb lenni
  • azt mondod, nem akarsz boldogabb lenni

 

5: Egyszerűen nincs időm sportolni

Család, munka, háztartás mellett valóban nem könnyű megszervezni, hogy hetente legalább 2-3 alkalommal szakíts magadnak 2 órát, hogy elmehess edzeni. Azért fuss egy kört a családnál. Tartsatok kupaktanácsot és keressetek a heti hét nap közül kettőt, amikor közös erővel felszabadíthattok 2 órát csak Neked. Ha ez végképp és egyáltalán és semmiképpen sem megy, akkor keress magadnak a napban 5-10-15 perceket. Ilyenkor dobd be a mini tréningeket. 10 perc tusolás előtt, hogy hasazz egy kicsit. 10 perc guggolás a tűzhely előtt állva, amikor kevered a levest. 10 kitörés, amíg a szoba egyik feléből a másikba érsz vagy amíg elpakolod a vasalt ruhát. Vagy kapd elő az okostelefonodat és tölts le mini work out alkalmazásokat. Ezekkel az elégetett kalóriákat is mérheted. Meg fogsz döbbenni, hogy ezekkel a tíz percekkel hány extra kalóriát égethetsz el. Amikor tehát az időhiányra fogod a sport hiányát, akkor:

  • nemet mondasz a lehetőségre egy laposabb hasra
  • neme mondasz a lehetőségre, hogy formásabb legyen a combod
  • nemet mondasz a lehetőségre, hogy egy fillér befektetés nélkül edzél
  • neme mondasz a lehetőségre, hogy az applikációk segítségével kitáruljon előtted a világ
  • nemet mondasz egy csomó ingyenes elégett extra kalóriára.

 

És akkor most olvass vissza. Nézd meg, mennyi mindenre mondasz nemet akkor, amikor nyakra főre gyártod a kifogásokat. Megéri ez a rengeteg lemondás?