Segítség! Válogat a gyerekem!
Fogyj, gyógyulj kutyával!
Kiütjük a kifogásokat!
Miért vagy kövér? – avagy mit üzen a lélek
Vedd rá a kölyköt, hogy sportoljon!
Rendszer kontra idegrendszer 1.rész
„Színezd újra, színezd újra! Az életed, ha megfakulna!”
Rendszeresség szerepe a táplálkozásban
Segítség! Éhségsztrájkol a gyerek!
Mire éhezel? Mire vágysz?
Sportolóként létezem, sportolóként étkezem!
„A test elmondja, amit a szavak képtelenek.”
Túl sok szemetet esznek a kamaszok
Túl sok szemetet esznek a kamaszok
Téli vitaminpótlás
6 ok amiért nem tudsz lefogyni
Még több titok a gyermekháj mögött
Vedd már észre! Túlsúlyos a gyereked!
Senior életmódváltás
Szülők, figyeljetek!
Láss a gyermekháj mögé!
Miért félsz a fogyástól? 2.rész
Tarts mértéket, fogyassz értéket!
Ne félj a szénhidráttól!
0
0
0
s2sdefault
Rendszeresség a táplálkozásban

Legyen szó egyéni foglalkozásról vagy a Body&Mind életmódváltó tréningekről, a változás vagy változtatás egyik sarkalatos pontja a rendszer. Az, hogy képes legyél arra, hogy rendszerbe foglald az étkezéseidet, hogy a táplálkozásoddal keretet adj a mindennapjaidnak.

Kemény harc ez, mert sokan képtelenek rendszerben gondolkodni és szeretik rugalmasan kezelni a dolgaikat. Többek között az étkezéseiket is. Mi ezzel a baj? Egy komolyabb tanulási folyamat után semmi. Ha a helyes szokások, az ételek helyes megválasztása, egészséges keretek között való összeállítása már hétköznapi rutin, akkor semmi baj a rugalmassággal. Addig azonban, míg ezek a viszonylag hosszas tanulási folyamatok nem rögzülnek, elmondom, mit rontasz el, ha csak ad hoc jelleggel, célok és tervek nélkül táplálkozol.

Mivel fogalmad nincs, mikor, hol és mit fogsz enni, ott keresel valami ehetőt, ahol rád tör az éhség. Otthon, ahol farkaséhesen céltalanul kifosztod a hűtőt. A metróban, ahol valami büfében vagy pékségben vásárolsz valamit, amit gyorsan, menet közben megeszel. A munkahelyen, ahol a büfé vagy ami még rosszabb, az automaták kínálatára vagy kényszerítve. Valahol két úti cél között, ahol kézenfekvő megoldás egy gyorskajálda.

A következmény: mértéktelenség, az önkontroll teljes hiánya, gyorsan felszívódó szénhidrátok, melyek nagy része tuti biztosan cukor lesz.

Az agyad a minél magasabb szénhidráttartalmú ételek beszerzésére fog késztetni, hiszen az éhséget gyorsan kell csillapítani. Az étel, amit választasz, nagy eséllyel rossz.

A mennyiség szintén. Nagyon éhes vagy, nem bírsz magaddal, nem elég 6 deka pogácsa, 20 dkg? Nem baj, maradhat. Tehát, az elfogyasztott mennyiség indokolatlanul sok lesz.

Gyorsan eszel. Persze, mert sietsz, mert nagyon éhes vagy, mert nem eszel, hanem reggelizel, falsz, habzsolsz. Jobb esetben legalább van időd leülni, rosszabb esetben vezetsz, utazol, rohansz valahová.

Összefoglalva: a céltalanság következményeképpen hizlaló, gyorsan felszívódó, tápanyagban és rostban szegény ételt eszel túl nagy mennyiségben. Elvesztetted az önkontrollt. Az agyad, a nagy kapkodás miatt nem realizálja, hogy a szervezeted táplálékhoz jutott, még ha fizikálisan jóllaktál is. Túl hamar kapod meg az éhség küldte újabb, sürgető üzenetet. És az egész kezdődik elölről.

Mire számíthatsz? Ráállsz a mérlegre és nem tudod, mit rontottál el, hogy már megint nem azt a számot mutatja, amit elképzeltél. Ezért hangsúlyozom minden esetben a tervezést, az előre gondolkodást, az étrendi felkészülést már rögtön, a nap elején. Hibák és váratlan helyzetek így is becsúsznak, mert valóban nem mehet mindig minden terv szerint. De ha a tervezés során elegendő ismeretet és rutint szerzel az egészséges táplálkozás terén, akkor a váratlan helyzeteket is sokkal jobban, hatékonyabban, de legfőképpen egészségesen kezelheted.

Ha a táplálkozásodba képes vagy rendszert vinni, azzal keretet adhatsz az egész életednek. Mert mindig lesznek biztos pontok a mindennapjaidban, amelyek elősegíthetik, hogy életed más területén is összeszedettebb lehess.